Mitä tulee huomioda sähköauton latausasemaa valittaessa?
Sähköauton latauslaitteen teho
Latauspisteen teho
Yleisesti se on 11 kW.
Kutsu sähköasentaja
Sähköasentajha tarkistaa sinulle sopivan asennusmahdollisuuden. Asennusmahdollisuuksia ovat kiinnitys seinään tai tolppaan.
Kartoitus ennen ostoa
Latausaika on laskettavissa siten, että jaat akun tehon latauspisteen teholla.
Varmista verkkoyhteys
Verkkoyhteys on syytä tarkistaa, mikäli latausasema tarvitsee sitä.
Sähköautoilun asiantuntija apunasi!
Tulitko hankkineeksi sähköauton tai hybridin? Seuraavaksi kannattaakin miettiä, mitä sen lataamiseen tarvitaan.
Kotitalouksille järkevin ratkaisu on oma latausasema. Edullinen, helppokäyttöinen, ja erityisesti kotitalouksille suunniteltu latausasemamme tarjoaa sinulle riittävästi lataustehoa järkihintaan.
Taloyhtiöille ja yrityksille tarjoamme latausasemaa, jonka lataustiedot voidaan eritellä käyttäjäkohtaisesti. Tämä helpottaa erityisesti laskuttajaanne.
Kaikki latausasemamme ovat vikavirtasuojattuja ja saatavilla sekä type 1 tai type 2-tyyppisinä.
Ja mikäli sinun tarvitsee reissata enemmänkin, niin älykäs matkalatauskaapelimme on nappi valinta tähän tarkoitukseen.
Kysy sähköauton lataamisen asiantuntijalta lisää. Soita jo tänään.
Suosittelemme sinulle

LATAUSASEMA ML
Ihanteellinen sähköauton latausasema yritys- ja taloyhtiökäyttöön. Käyttäjäkohtainen lataustieto siirrettävissä helposti tiedostona laskuttajalle.
Saatavilla 11 kW ja 22 kW mallit.
Asennettavissa myös tolppaan.
Kysy hinta!
Lataa esite tästä >>
Lataa käyttöohje tästä >>
Lataa lataushistorian ohje tästä >>

LATAUSASEMA HP20
Edullinen sähköauton latausasema.
Saatavilla sekä 11 kw että 22 kw mallit.
Ota yhteyttä ja kysy!
Lataa käyttöohje tästä>>

LATAUSPISTE ERI MAKSUTAVOILLA
Pankkikorttimaksumahdollisuudella varustettu sähköauton latauspiste taloyhtiöille ja yrityksille!
Puhelinsovellusmaksumahdollisuudella.
Laskuta asiakkaita omalla tavallasi.
Videoita katsottavaksi
M3B ASENNUSVIDEO
Hyvä tietää sähköautosi lataamisesta
Sähköautojen ja ladattavien hybridiautojen määrä on hyvässä kasvussa Suomen teillä. Syy tähän on selkeästi se, että nykyään ihmiset haluavat liikkua vastuullisemmin ja samalla myös vähentää hiilidioksidipäästöjä. Sähköautoja ladataan tällä hetkellä vielä pääosin kotona, omaa sähköauton latausasemaa käyttäen (80% latauksista) ja loput (20%) tehdään julkisten latauspisteiden kautta.
Sähköauton lataus ei ole rakettitiedettä
Lataaminen tapahtuu yksinkertaisesti niin, että ensin kytketään latauskaapelin toinen pää autoon ja lopuksi toinen pää latausasemaan. Julkisella paikalla tarvitaan toki palveluntarjoajalta RFID-lätkä tai sitten appi älypuhelimeen. Appin avulla lataaminen onkin todella kätevää.
Millainen sähköauton latausasema käy meille?
Onko aivan sama, millaiseen sähköauton latausasemaan oman autoni kytken?
Tällä hetkellä käytössä on kolmen tyyppistä tapaa ladata sähköautoa. Ne voidaan jaotella nopeutensa puolesta hitaaseen, keskinopeaan ja nopeaan, eli DC-pikalaturilla tapahtuvaan lataukseen.
Pääosa hybridiautoista käyttää keskinopeaa latausta, kun taas täyssähköiset nauttivat pikalatauksesta. Sähköauton latausasemaa kotiisi ostaessasi on hyvä tarkistaa, minkä tehoinen laturi autossasi on.
Millainen latauspistoke sopii meidän autoon?
On tärkeää huomioida myös kaapelit.Yleisesti auton mukana tulee aina EV2-tyypin matkalatauskaapeli ja monesti myös EV 3-tyypin julkisten paikkojen latauskaapeli. Myymässämme matkalatauskaapelissa virta on säädettävissä 6–16A välillä. Suosituksen ollessa 8–10A tavallisesta pistorasiasta.
Jos haluat ottaa täydet 16A turvallisesti, on hyvä vaihtaa latauskaapeliin kolmivaihe, 16A pistoke tai ns.karavaanaripistorasia seinään ja kaapeliin vastaava pistotulppa. Oma latausasema on kuitenkin kaikkein paras ratkaisu.
EV3 Type1/Type 2 tai Type 2/Type 2-tyypin sähköauton latauskaapelilla saat autosi ladattua julkisista paikoista. Julkisten paikkojen latausasemat pystyvät syöttämään virtaa käytännölisesti katsoen niin paljon, kuin autosi laturi pystyy ottamaan vastaan. Jotkut hybridit ja täyssähköautot voivat ottaa virtaa myös nopeistakin DC-latureista.